Het internet slaapt nooit - Editie 2021

Het internet slaapt nooit - Editie 2021

 

25-10-2021 - Iedereen was ook het afgelopen jaar massaal actief op het internet. The Squid Game bingen op Netflix, een Teams meeting en een zoekopdracht in Google. Het zijn dagelijkse acties die we uitvoeren zonder bij na te denken. Hoe vertaalt zich dat in cijfers?

Voor de 9de keer intussen, maakt Domo jaarlijks een infographic over hoeveel gegevens iedere minuut over het internet gestuurd worden. Die cijfers zijn indrukwekkend. Bovendien geven ze een idee van de populariteit van zakelijke apps en consumentendiensten.

Het aantal internetgebruikers is nu gestegen tot 5,2 miljard, 700 miljoen meer dan een jaar geleden. Dat wil zeggen dat nu 65% van de wereldbevolking toegang heeft tot het wereldwijde netwerk. Die cijfers doen zich voelen bij ook e-commerce. Zo spenderen kopers iedere minuut 283.000 dollar per minuut bij Amazon. Ook andere platformenen kennen een sterke groei.

 

Video boven

Ieder jaar blijft het aandeel van video stijgen. Intussen wordt er iedere minuut wereldwijd 452.000 uur gestreamed op Netflix en bijna 700.000 uren op Youtube. Ook TikTok breekt records. Iedere willekeurige minuut worden 167 miljoen TikToks bekeken.

Wist je dat er elke minuut ook 65.000 foto’s worden gedeeld op Instagram? En elke 60 seconden 575.000 tweets de wereld in worden gestuurd? Het zijn straffe cijfers.

 

Zakelijk gebruik

Ook de opmars van diensten voor online vergaderen zal niemand ontgaan zijn. Het aantal gelijktijdige Teams sessies is op één jaar bijna verdubbeld tot 100.000 gebruikers. Iedere minuut worden er 148 duizend boodschappen verstuurd via Slack en worden er 856 minuten aan webinars gehost over Zoom.

Ook Google maakt zijn reputatie als marktleider waar. Het afgelopen jaar was de zoekmachine goed voor 5,7 miljoen ondervragingen per minuut.

Nog meer cijfers? Hieronder vind je de 9de Data Never Sleeps-infographic.

Data Never Sleeps

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang je graag nieuwsberichten als dit? Schrijf dan in op onze kwartaalnieuwsbrief.
Krijg je 'm liever niet meer? Afmelden kan net zo eenvoudig als aanmelden.