Magento hosting: Veel gestelde vragen

Magento hosting: Veel gestelde vragen

 

19-04-2022 - Magento is het meest gebruikte e-commerceplatform. De hosting ervan is essentieel voor het succes. Daarom neem je best geïnformeerd een beslissing. We zetten de meest gestelde vragen op een rijtje.

Magento is het meest gebruikte e-commerceplatform, voor een zowel een kleine als een grote webshop. Omdat Magento een open systeem is, bestaan er heel wat uitbreidingen en koppelingen waarmee je magento kan uitbreiden met extra functionaliteit of integreren met een ERP-pakket, boekhoudpakket,…. Bovendien kan een ontwikkelaar de webshop nog verder op maat maken met eigen software.

Voor Magento (en andere webshops) is de hosting essentieel. Iedere fractie van een seconde snelheidswinst resulteert in een betere conversie en minder afhakende klanten. Ook voor de dagdagelijkse operationele taken doe je best een beroep op een specialist. Zo kan je dure downtime vermijden en lopen alle processen soepel.

We werken samen met specialisten als Studio Emma, Your Mind Our Work of Starring Jane die instaan voor de bouw van je webshop. De operationele taken voor de hosting en 24h support nemen wij voor onze rekening.

Is de hosting van Magento managed of unmanaged?

We leveren enkel volledig beheerde oplossingen voor de hosting van magento. We gaan daarin nog een stap verder dan de meeste hostingbedrijven. Naast back-ups, monitoring van de server en installatie van updates, monitoren we ook op websiteniveau en gaan we 24/7/365 pro-actief ingrijpen als er iets fout dreigt te gaan. Zo kan je altijd op beide oren slapen dat kopers als de optimale ervaring hebben in je webshop.

Hoe garanderen jullie de snelheid van een Magentoshop?

De snelheid van een webshop start met een goede basis: cloud servers op snelle hardware, opslag en internetverbindingen. We halen het beste uit die supersnelle hardware door een optimalen configuratie van het operating systeem, de webserver, database en caching. Merken we dan toch nog ergens een traagheid, dan werken we samen met de webbouwer om de bottleneck te zoeken en een oplossing uit te werken.

Bieden jullie een SLA aan?

Ja. We monitoren de pagina’s in je webshop permanent en honderden parameters van de server en serversoftware. We garanderen dat we zelf – ten laatste binnen 1 uur – een interventie starten als er een fout wordt gedetecteerd. Zo lossen we een probleem op je site meestal op, nog voor bezoekers iets gemerkt hebben.
De beschikbaarheid van je webshop garanderen we in een heldere en leesbare SLA zonder kleine letters of juridische taal. Mocht er toch iets fout gaan, dan kan je de boeteclausule inroepen.

Hoe vaak wordt er een back-up gemaakt?

De frequentie en de strategie van de back-ups wordt in overleg bepaald. Voor sommige shops nemen we zelfs ieder uur een back-up, voor anderen is dat één keer per dag. De standaard aanbeveling is dat er 4 keer per dag een volledige back-up wordt genomen, die naar een extern datacenter wordt gecopieerd. De volledige server back-ups kunnen ook aangevuld worden met dumps van de databank.

Kan ik (tijdelijk) mijn Magento-server upgraden?

Ja, je kan op ieder moment de server(s) upgraden met extra geheugen, processorkracht en opslagcapaciteit zodat je steeds voldoende resources hebt om je webshopbezoekers een supersnelle website voor te schotelen. Na een campagne, seizoenspiek of nieuwsbrief kan je opnieuw het geheugen en het aantal processoren verminderen. Zo betaal je altijd enkel voor wat je nodig hebt.
We helpen je graag bij de keuze en schaling van de server(s) voor je shop.

Bieden jullie magento aan op een shared hosting omgeving?

Nee. Hoewel het technisch kan en we alle componenten voorzien, raden we bij een magentoshop nooit een shared hostingpakket aan.
Magentoshops zijn er voor wie e-commerce serieus neemt. Daar hoort ook een professionele hosting bij die we kunnen “tunen” tot het beste resultaat.

Moet ik zelf magento upgraden?

Magento is als een Zwiters zakmes. De functionaliteit is uitbreidbaar en aanpasbaar met plug-ins en maatwerksoftware. Daarom gaan we zelf geen upgrades van Magento uitvoeren. Het risico bestaat immers dat een upgrade functies in je webshop breken.
Wil je zelf geen upgrades uitvoeren? We werken samen met gespecialiseerde Magento-webbouwers die je daar graag bij helpen. Voor het operating systeem en de basissoftware installeren we wel upgrades, zodat je shop steeds veilig en performant is.

Helpen jullie bij de schaling?

We helpen je in iedere fase van de hosting van je website: van het uittekenen van de architectuur en de schaling naar de opzet van de servers tot het volledige operationele aspect met monitoring, back-up, installatie van patches en upgrades en 24/7 support.
Bij iedere fase geven we een advies over de schaling van de servers voor een optimale balans tussen kost en performantie.

Kan ik mijn bestaande Magentosite voor Cloudstar verhuizen?

Absoluut. We verhuizen gratis je bestaande magento-installatie naar onze servers.

Ondersteunen jullie meerdere storeviews?

Ja. Eén van de unieke voordelen van Magento is dat je vanuit 1 centrale toepassing meerdere shops of storeviews kan maken, ieder met hun eigen doelpubliek of productgroep. We bieden een ondersteuning voor meedere shops op je Magento-installatie.

 

Graag meer weten? Lees meer over onze Magento hosting of Contacteer ons en we adviseren je graag bij een managed hosting oplossing op maat voor je Magento webshop.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang je graag nieuwsberichten als dit? Schrijf dan in op onze kwartaalnieuwsbrief.
Krijg je 'm liever niet meer? Afmelden kan net zo eenvoudig als aanmelden.